donderdag 5 juni 2008

opgesloten

Vanaf nu doe ik een deur niet meer dicht zonder de klink goed te checken. Waarom? Wel, ze moesten me al twee keer bevrijden... de eerste keer was ik nog maar twee nachten in Burkina. Toen ik 's ochtends uit mijn kamer wilde, draaide de klink zot. Bon, ik kon mijn kamer niet uit en Yves en Yvette waren gaan werken. Ik hoorde de huishoudhulp van de buren dus ben ik hen beginnen roepen want door een raam kruipen zit er ook niet in omdat ramen hier meestal metalen luikjes zijn. Oef, de meisjes horen me, ik kan de sleutel van de voordeur door de raam steken, zij kunnen binnen en langs de andere kant mijn slaapkamerdeur openen. 's Avonds gaf Yves me de sleutel van de deur zodat ik mezelf steeds kan bevrijden.Een paar dagen geleden, gelijkaardig scenario. Ik zit buiten voor Radio Jeunesse met paar radiomakers en Sory. Omdat het toilet daar nog iets of wat deftig is, ga ik binnen naar toilet en doe de deur dicht, ah ja. Maar als ik naar buiten wil, inderdaad, draait die klink weer gewoon rondjes. Dus ik roep door het raampje een meneer om te helpen. Die snapt dat blijkbaar niet en vraagt om 200cfa. Ik zeg hem, meneer ik zit hier opgesloten op een toilet, ik heb hier geen geld maar u zou mij echt wel kunnen helpen door iemand te gaan roepen. Nope, dat deed hij niet. Ik besef dat ik mijn gsm op zak heb, dus ik bel Sory die buiten aan de andere kant van het gebouw zit. Maar die pakt eerst niet op omdat hij denkt dat ik me vergis. De tweede keer heeft hij door dat ik hem écht wil bereiken en na een tweede opsluiting, geniet ik even later weer van mijn vrijheid!

Ondertussen ben ik in Bobo Dioulasso, hier logeer ik bij Marie en co. Iedereen die hen kent, heeft alvast veel groeten. 't Is duidelijk dat ze de hoge prijzen hier voelen. Maar Marie wil me natuurlijk zo goed mogelijk ontvangen. Ik probeer haar duidelijk te maken dat ze niets extra moet doen voor mij, dat ik me wel red. Maar zij zegt dat ik dan een hele week too zal moeten eten en dat ik dat niet zal aankunnen... Tja, daar is misschien iets van aan ;-) Verhalen en foto's volgen zeker.

1 opmerking:

Anoniem zei

hey lotte,

toch maar oppassen met die deuren en sloten daar!
wij , in merksem, hebben ondertussen een parlofoon aan onze nieuwe poort.
kan je uitproberen als je terug bent.
heel veel groetjes aan marie en c°
(marie nog altijd even mager en kranig zo te zien
en london wat 'voller')

salukes,
de moe