dinsdag 19 augustus 2008

afscheid

Vorige week besefte ik plots, oeps dit is al men laatste woensdag in Burkina Faso en vrijdag was het al de laatste dag workshop bij radio Jeunesse.
Tijd voor afscheid dus...
Men laatste weekend breng ik in Bobo door. Cyrille, Ben en London komen dag zeggen. Marie en Delphine maken lekkere afscheidscadeautjes...
Op de grand marché nog op zoek naar laatste spullen en met de hulp van Pascal en Karim koop ik paar cadeautjes voor Burkinabé-vrienden.
's Avonds laatste optreden van Yerelon en nog lekker lang gaan dansen. Maar dan moet ik echt gaan... lastig! 't Is wat bewolkt maar mijn zonnebril is toch handig om traantjes te camoufleren. Gelukkig is er altijd de lach van Africa!
De laatste avond breng ik in Ouaga door. Ik nodig iedereen uit voor een glas op het terras voor de radio. Maar om al wat te wennen aan de Belgische weersomstandigheden, regent het speciaal voor mij. Met het hele gezelschap naar binnen dus.
Yves en Yvette willen mij nog niet uitzwaaien en terecht, 's avonds eten we nog samen en zal ik ook mijn laatste nacht doorbrengen bij hen thuis in Pissy. Voor de radiocollega's is het wel bye bye.
Straks moet ik dus het vliegtuig op en ik kijk echt uit om familie, vrienden terug te zien en 'k heb ook goesting om er op Flagey terug in te vliegen. Maar ik ben zeker dat ik de vrienden hier, de ambiance, het weer, de hele ervaring snel zal missen. Tene en Princesse zijn er dan ook van overtuigd dat het afscheid een 'tot ziens' is.

Geen opmerkingen: